ျမန္မာျပည္အ၀ွမ္း ေရေတြ ျမဳပ္ေနတာကို ၾကည့္ၿပီး၊ ပူေလာင္၀မ္းနည္းရသလို၊ ေခါင္းထဲကို ၀င္လာတဲ့ အေတြးေတြလဲ ႐ွိတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀၀၀ ၀န္းက်င္ေလာက္ကလဲ ဒီေဒသႀကီးဟာ ဒီလို ေရေတြ ျမဳပ္ေနခဲ့တာ ဆုိတာကိုပါ။ က်ိဳက္ထီး႐ိုး ဆုိတာ ပင္လယ္ျပင္ႀကီးေနရာ၊ ပဲခူးၿမိဳ႕ဆုိတာ ဟသၤာတေကာင္သာ ေျခခ်စရာ ေနရာ၊ ဆူးေလ ဆုိတာ ေရပတ္လည္၀ိုင္းခဲ့တဲ့ ေနရာ၊ ဒီလို ေရျပင္ေတြ ေနရာအႏွံ႕႐ွိခဲ့လုိ႕၊ အေလာင္းစည္သူ ဆုိတဲ့ ဘုရင္ ေဖါင္စၾကာ လွည့္ႏိုင္ခဲ့ တန္ရဲ႕ ဆုိတာေတြပါပဲ။
ဓါတ္သမားေတြ၊ ဂမၻီရသမားေတြကေတာ့ ေခတ္ေျပာင္းခ်ိန္၊ ကပ္ေဆးတယ္ တဲ့။
ဘီလူးေခတ္ကေန နဂါးေခတ္ကို ေျပာင္းသတဲ့။
ဘီလူးေတြေလာက္ လူေတြကို စားေသာက္ မၾကမ္းတမ္း မရက္စက္ေတာ့ေပမဲ့၊ နဂါး ဆုိတာလဲ အမ်က္မာန္ေစာင္တတ္တဲ့ ၾကမ္းတမ္းသူေတြပါပဲတဲ့။ ဘုိးေတာ္ေမာင္သီ တို႕ကို ေမးမွပါပဲ။
က်ေနာ္ကေတာ့ က်ေနာ့္အေတြးထဲ ၀င္လာတဲ့အေတြးက ဟိုးအတိတ္တေနရာက ျမန္မာျပည္ႀကီး ကို သတိရသြားမိသလို၊ ဟိုးအနာဂတ္မွာ ဘာေတြ ျဖစ္လာမလဲ လို႕ စိတ္ကူးေတြကြန္႕ျမဴးမိျပန္ပါတယ္။
ခုလို ေရေတြ လႊမ္းေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေနာက္ထပ္ မိုးေတြ ၂ ပတ္ေလာက္ပဲ ဆက္တိုက္ရြာမယ္ ဆုိရင္၊ ေျမာက္ဖ်ားက ေရခဲေတာင္ႀကီးကလဲ ၿပိဳက်လာမယ္ ဆုိရင္ လို႕၊ ေတြးဆက္ျပန္တယ္။
ငယ္ငယ္က ၾကည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ Submersion of Japan ဆုိတဲ့ ဂ်ပန္ျပည္ နစ္ျမဳပ္ျခင္း ဆုိတဲ့ ႐ုပ္႐ွင္ကားထဲမွာ ဂ်ပန္ကၽြန္းေတြဟာ ေရေအာက္ထဲ ကို လံုးလံုးလ်ားလ်ားျမဳပ္သြားခဲ့ေတာ့တယ္။
အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဂ်ပန္ေတြဟာ ႏိုင္ငံမဲ့ လူမ်ိဳးေတြအေနနဲ႕ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးကို ထြက္ခြာ သြားရတယ္။
တကယ္လို႕မ်ား ျမန္မာျပည္ႀကီးသာ တတိုင္းျပည္လံုး ေရလႊမ္းမိုးခံသြားရမယ္ ဆုိရင္၊ က်ေနာ္တို႕ ျမန္မာျပည္သူျပည္သားေတြဟာလဲ ႏိုင္ငံမဲ့ လူသားေတြ ျဖစ္ကုန္ၾက၊ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးကို တကြဲ တျပားစီ ေရာက္ကုန္ၾကေတာ့မွာပါပဲ။
လူ ကို အေျခခံ၊
ေမတၱာ ကို အေျခခံ
အင္မတန္မွ ႏူးညံ့လွတဲ့ သာသနာနဲ႕ အစျပဳ တည္ေထာင္ခဲ့တိုင္းျပည္ ျဖစ္ပါလွ်က္၊ ျမန္မာျပည္သားေတြ သာသနာစစ္နဲ႕ ကြဲသထက္ကြဲ၊ လြဲသထက္လြဲရင္း ကပ္ေတြ ဆိုက္လာရတယ္။
တတိုင္းျပည္လံုး ေရေတြ မက်ေတာ့ဘူး ဆုိရင္၊ ခင္ဗ်ားတို႕ ဘယ္လို ေရြးေကာက္ပြဲ ဆက္လုပ္ၿပီး၊ ဘယ္လို တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္မလဲ စဉ္းစားမိျပန္ပါေသးတယ္။
"တရံေရာအခါ ဂဂၤါ" ထဲ ေရးခဲ့သလို၊ တိုင္းျပည္ဆုိတာ မ႐ွိရင္၊ နယ္နမိတ္ဆုိတာ မ႐ွိရင္၊ စစ္မက္ ဆုိတာေတြလဲ ႐ွိမွာ မဟုတ္ဘူး လို႕ ေရးခဲ့သလို၊ ခု ဒီေျမ ဒီျပည္မွာ အာဏာ ငန္းငန္းတက္ လု ေနၾကတဲ့သူေတြ၊ ဒီေျမ ဒီေရ ကို မွီ အက်ိဳးစီးပြားတည္ေဆာက္ခဲ့၊ တည္ေဆာက္ေနၾကတဲ့သူေတြ ဒီေျမ ဒီေရ စုန္းစုန္းျမဳပ္ကြယ္ေပ်ာက္သြားရင္ ဘယ္လို ခရီးဆက္ၾကပါ့မယ္။
တရံေရာ အခါ ဂဂၤါ . . .ကို ေတြးမိရင္း၊ ၉၂-၃ ၀န္းက်င္ ေက်ာင္းျပန္တက္ခါစ ကာလ တခုမွာ၊ သစၥာ ဆုိတဲ့ ၀တၳဳတပုဒ္ကို ေရးဖို႕ ပ်ိဳးခဲ့တာကို မွတ္မိျပန္လာတယ္။
×××
အမွန္တရား . . .ကို ႐ွာေဖြျခင္း . . .တဲ့။
သမုဒၵရာထဲက ကၽြန္းေျမတခုေပၚကို အရပ္ေလးမ်က္ႏွာက ေရာက္လာတဲ့ လူမ်ိဳးစု ေလးစု၊ လူအုပ္စု ေလးစု၊
အေ႐ွ႕ က လာတဲ့သူေတြက အေ႐ွ႕ကို ယံုတယ္။ အေ႐ွ႕ကို မွီတဲ့ အယူအဆ၊ ကိုးကြယ္မႈေတြ ျပဳတယ္။
အေနာက္က လာတဲ့ သူေတြက အေနာက္ကို ယံုတယ္၊ အေနာက္ ကို မီွတဲ့ အယူအဆ ကိုးကြယ္မႈေတြ ျပဳတယ္။
ဒီလိုပဲ ေျမာက္က၊ ေတာင္က သူ႕အယူအဆနဲ႕သူ၊ သူ႕ယံုၾကည္မႈနဲ႕သူ။ သူ႕ဓေလး ထံုးစံနဲ႕သူ။
အေ႐ွ႕အယူအဆ က အေနာက္နဲ႕ ဆန္႕က်င္တယ္။ အေနာက္ အယူအဆ က အေ႐ွ႕နဲ႕ ကြဲလြဲတယ္။ ဒီလုိပဲ ေတာင္နဲ႕ေျမာက္ ဖီလာ။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္အယူအဆကိုယ္သာ အမွန္ထင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဒီမ်ိဳးႏြယ္စုေတြအၾကားမွာ အမွန္တရားအတြက္ တိုက္ပြဲေတြ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္လာေတာ့တယ္။
အမွန္တရား ဆုိတာ တခုပဲ ႐ွိပါသတဲ့။ ကိုယ့္အမွန္တရား မွန္ကန္ေၾကာင္း ျပႏိုင္ဖို႕၊ တျခားေသာ အမွန္တရားအတုအေယာင္ေတြ ကို ဖယ္႐ွားဖို႕ လုိပါသတဲ့။
မ်ိဳးႏြယ္စုေလးစု အၾကားက ေသြးခ်င္းခ်င္းနီ တိုက္ပြဲေတြ ဟာ ကၽြန္းေျမတခုလံုးကို ဖုံးလႊမ္းခဲ့တယ္။ အေ႐ွ႕နဲ႕ အေနာက္နဲ႕ စစ္ပြဲ မဟုတ္၊ ေတာင္နဲ႕ေျမာက္နဲ႕ စစ္ပြဲ မဟုတ္၊ အေ႐ွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ ေလးစုစလံုး ျပင္းျပင္းထန္ထန္ တစုနဲ႕တစု တိုက္ၾကတဲ့ စစ္ပြဲ၊
စစ္ေျမျပင္မွာ က်ားမ၊ ကေလးလူႀကီးမ႐ွိ။ အကုန္လံုး ေသြးဆာေနတဲ့ ဘီလူးေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။ ဒီလို စစ္ပြဲေတြ ျဖစ္ေနစဉ္မွာပဲ ကမၻာေျမႀကီးဟာ တုန္လႈပ္ျမည္တမ္းလာတယ္။ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြဟာ ခါယမ္းလာတယ္။ ေတာင္ထိပ္ေတြဟာ မီးခုိးေတြ အူထြက္လာတယ္။ ကမ္းေျခေတြမွာ ဒီေရလိႈင္းလံုးႀကီးေတြ တက္လာတယ္။ တျဖည္းျဖည္းနဲ႕ လိႈင္းလံုးႀကီးေတြ ႀကီးသထက္ႀကီးလာ၊ ကမာၻေျမဟာ လႈပ္ယမ္း႐ုံမက၊ အက္ကြဲၿပိဳက်၊ ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြ ေပၚက ေက်ာက္တုံးႀကီးေတြ လိမ့္ဆင္း၊ မီးခုိးအူေနတဲ့ ေတာင္ထိပ္၀ေတြက မီးရည္ပူေတြ လွ်ံထြက္၊ လူေတြဟာ ခုိကိုးရာမဲ့ ေျပးၾကလႊားၾက။
အေ႐ွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ ဆုိတာ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ လူေတြ ပဲ ႐ွိေတာ့တယ္။ အသက္နဲ႕လူေတြ။ အသက္ကို ဖက္နဲ႕ထုပ္သလို ထုတ္ၿပီး၊ ေျပးလႊားၾကတဲ့ လူေတြ ပဲ ႐ွိေတာ့တယ္။
ေရစီးထဲ ေမ်ာပါလာတဲ့ မိန္းမပ်ိဳေလးတေယာက္ကို အေ႐ွ႕သား လူငယ္တေယာက္က ဆြဲကယ္လိုက္တယ္။ ေရစုိတုန္ယင္ေၾကာက္လန္႕ငိုေၾကြးေနသူလံုမငယ္ဟာ သူတို႕အေ႐ွ႕ကုိ ဆန္႕က်င္သူ ႏွာတန္ေပၚေပၚနဲ႕ အေနာက္သူတေယာက္ပါလား။
မီးေခ်ာ္ရည္ေတြပန္းထြက္ေနတဲ့ၾကားက ပိတ္မိေနတဲ့ အဖုိးအိုနဲ႕ အဖြားအုိကို ေျမာက္ပိုင္းသား ေရႊ၀ါေရာင္ဆံပင္ပိုင္႐ွင္ လူႀကီးက ၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္းေတြ ခ် ေနမိတယ္။ အဖိုးအဖြားတို႕က ေတာင္ပိုင္းသူ အသား၀ါ ႏွာေခါင္းေသးေသး မ်က္စိေပါက္က်ဉ္းက်ဉ္းေတြ။ ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေျမာက္ပိုင္းသားဟာ အဲဒီမီးလွ်ံေတြရဲ႕ လြတ္ရာကို ေတာင္ပိုင္းအဖိုးအဖြားကို ကယ္ထုတ္ခဲ့တယ္။
သဘာ၀ ေလာကႀကီး ျပန္တည္ၿငိမ္သြားခ်ိန္မွာေတာ့ က်န္ရစ္သူေတြဟာ စစ္သည္ေတာ္ေတြ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ အမွန္တရားအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္သူေတြ မက်န္ေတာ့ဘူး။ ႐ွင္သန္ေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ၾကသူေတြသာ ျဖစ္တယ္။ အေ႐ွ႕အေနာက္ေတာင္ေျမာက္ ဆုိတာလဲ မ႐ွိေတာ့ဘူး။ လူေတြသာ က်န္ခဲ့ေတာ့တယ္။
ဒီလိုနဲ႕ ကၽြန္းေျမမွာ အသြင္သ႑န္အားျဖင့္ ေလးမ်ိဳးကြဲျပားတဲ့ မ်ိဳးႏြယ္ေလးစုတို႕ အတူတကြ ေပါင္းသင္းေနထိုင္လာခဲ့ၾကပါေတာ့သတဲ့။
ဒီလိုနဲ႕ ေနထိုင္လာၾကရင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးစနစ္ေတြ တည္ေဆာက္ ႏိုင္ငံေရးအတြက္ စည္း႐ုံးလႈံ႕ေဆာ္မႈေတြ လုပ္လာၾကတဲ့အခါမွာ အေ႐ွ႕သားႏိုင္ငံေရးသမားတေယာက္က ဒီလိုႀကံစည္တယ္။ ငါတို႕ အေ႐ွ႕ပိုင္းက လူေတြ ကို စည္း႐ုံးႏိုင္ရင္ ငါ အေရြးခံ၊ ေခါင္းေဆာင္ျဖစ္မွာပဲ တဲ့။ ဒါနဲ႕ သူဟာ အခ်က္က်က် စီစဉ္တယ္။ အေ႐ွ႕ယဉ္ေက်းမႈ ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေၾကာင္း စာေတြေရးတယ္။ ဂီတဆရာေတြကို ေတးသီခ်င္းေတြ သီကုံးခိုင္းတယ္။ အေ႐ွ႕ထံုးစံ ကစားပြဲေတြ၊ ၀တ္စားဆင္ယင္မႈေတြ ျပန္ေဖၚထုတ္တယ္။ အေ႐ွ႕သားလူငယ္ေလးေတြဟာ မသိမသာကေန သိသိသာသာ သူတို႕အေ႐ွ႕သားေတြဟာ သာမန္တျခားေသာ ေတာင္ေျမာက္အေနာက္ပိုင္းက လူေတြထက္ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားျမင့္ျမတ္တယ္ လို႕ အသိ၀င္ကုန္ၾကတယ္။
ကစားပြဲတခုမွာ အေ႐ွ႕သားလူငယ္တေယာက္နဲ႕ အေနာက္သား လူငယ္တေယာက္ ၿပိဳင္ၾကတယ္။ အေ႐ွ႕သားလူငယ္ကို အားေပးၾကတဲ့ အေ႐ွ႕အုပ္စုဟာ အေ႐ွ႕ရဲ႕ ဇာတိေသြး ဇာတိမာန္တက္ၾကြစရာေတြကို ေအာ္ဟစ္အားေပးၾကတယ္။ ကစားပြဲမွာ အေ႐ွ႕သားႏိုင္သြားတဲ့အခါ အဲဒီအေ႐ွ႕သားကို ထမ္းၿပီး အေ႐ွ႕သားေတြ ေအာင္ပြဲခံၾကတယ္။
အေနာက္သား ကေလးေလးတေယာက္ဟာ ေက်ာင္းကေန ငိုၿပီး ျပန္လာတယ္။ သူ႕သူငယ္ခ်င္းအေ႐ွ႕သားေတြက သူ႕ကို ၀ိုင္းႏွိမ္လိုက္ပါသတဲ့။
ငါတုိ႕သာ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ လူမ်ိဳး၊ ငါတုိ႕ဘာသာသာ အမွန္တရား၊ ငါတို႕ဟာ ဒီကၽြန္းရဲ႕ မူလပိုင္႐ွင္ ေနထုိင္သူေတြ တဲ့၊
အေနာက္သားကေလးေလးရဲ႕ မိခင္ဟာ မ်က္ႏွာမေကာင္းဘူး။ သူ႕ခင္ပြန္းျပန္လာေတာ့ ေျပာျပလိုက္တယ္။ သူ႕ခင္ပြန္းက စိတ္ညစ္ၿပီး ေသရည္ဆိုင္မွာ သြားေသာက္တယ္။ မူးလာတဲ့အခါ သူ႕အေနာက္သူငယ္ခ်င္းေတြကို ရင္ဖြင့္တယ္။ ငါတုိ႕ အေနာက္သားေတြ သိပ္မ်က္ႏွာငယ္တာပဲ တဲ့။
ဒုန္းခနဲ စားပြဲခုံကို လက္နဲ႕ထုၿပီး၊ အေနာက္သားလူႀကီးတေယာက္က မင္းတို႕ ဘယ္ေလာက္နားလည္လို႕လဲ လို႕ ေဒါသတႀကီးနဲ႕ ေျပာလိုက္တယ္။
အေနာက္ ဆုိတာ အင္မတန္အစဉ္အလာႀကီးမားခဲ့တယ္၊ ငါတို႕ရဲ႕ ဘုရားသခင္ဟာ ဘယ္ေလာက္ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္၊ ငါတို႕ရဲ႕ ဘုးိဘြားေတြဟာ ဘယ္လုိဆင္းသက္လာ လို႕ အေနာက္သားလူႀကီးက တဖိတ္ဖိတ္ေတာက္ေနတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႕ ေျပာျပတယ္။ နားေထာင္ေနတဲ့ အေနာက္အုပ္စု လူငယ္ေလးေတြဟာ အဲဒီလူႀကီးမ်က္လံုးအိမ္ကို အၾကည့္ေတြ မခြာႏိုင္ၾကဘူး။ သူတို႕မ်က္လံုးေတြမွာလဲ အရည္ေတြ တလဲ့လဲ့နဲ႕။
ဒီလိုနဲ႕ အေ႐ွ႕အေနာက္အုပ္စုေတြ သူတို႕ယဉ္ေက်းမႈေတြ ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားေၾကာင္း ျပန္လည္ေဖၚထုတ္လာၾကတာနဲ႕အၿပိဳင္ ေတာင္ေျမာက္အုပ္စုေတြလဲ သူတုိ႕ေတြဟာ ေန႕ တိုက္႐ိုက္ဆင္းသက္၊ ျဗဟၼာႀကီးေတြက တိုက္႐ိုက္ ေပၚလာ စသျဖင့္ေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကတယ္။
ႏွစ္ေပါင္းေထာင္ခ်ီက မ်ိဳးႏြယ္စုေတြအၾကားျဖစ္ခဲ့တဲ့ စစ္ပြဲႀကီးကို ျပန္ေျပာႏုိင္တဲ့သူမ႐ွိဘူး။ အဲဒီတုန္းကေန႕ဲ မတူၾကေတာ့ ေသြးေႏွာၾကတဲ့ ကျပားမိသားစုေတြပါပဲ။ အေ႐ွ႕က လက္မခံ၊ အေနာက္ကို သြားမရ အဲဒီကျပားေသြးေႏွာသူေတြဟာ ၾကားညပ္ကုန္ၾကတယ္။
ဒီလိုနဲ႕ မ်ိဳးႏြယ္စုေတြ အၾကားတင္းမာမႈေတြကေန စစ္ေသြးၾကြမႈေတြလဲ ေပၚသထက္ ေပၚလာျပန္တယ္။
ကမၻာေျမႀကီးဟာ တုန္လႈပ္စ ျပန္ျပဳလာ၊
ဒီေရေတြဟာ တရိပ္ရိပ္ ျပန္တက္၊
ေက်ာက္ေတာင္ႀကီးေတြက တုန္ခါ စ ျပဳ၊
ေတာင္ထိပ္ႀကီးေတြ မွာ မီးခုိးေတြ မႈတ္ထုတ္လာသည့္တိုင္ လူေတြက ေတာ့ မုန္းတီးမႈေတြနဲ႕ စစ္ေရးျပင္ဆင္ေနၾကတယ္။
သူတို႕ရဲ႕ ေခါင္းေဆာင္ေတြ အသီးသီးဟာ သူတို႕အာဏာရေရးအတြက္ လူငယ္ေတြကို အမွန္တရားအတြက္ တုိက္ပြဲ၀င္ဖို႕၊ မ်ိဳးခ်စ္တရားေတြ တြင္တြင္ေဟာတယ္။
ေသြးေႏွာမိသားစုေတြဟာ ေလွေတြအုပ္စုဖြဲ႕ၿပီး သမုဒၵရာ ကို ဦးတည္ထြက္သြားၾကတယ္။ သူတို႕ခ်စ္တဲ့ ကၽြန္း ဟာ တျဖည္းျဖည္း ေ၀းက်န္ခဲ့တယ္။
ကၽြန္းႀကီးဟာ ေတာင္ထိပ္မီးခုိးေတြ တေ၀ေ၀နဲ႕။
ကၽြန္းေပၚက ေခါင္းေဆာင္ေတြကေတာ့ အမွန္တရားအတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႕ မ်ိဳးခ်စ္တရားေတြကို ေဟာေနဆဲပါပဲ။
ခ်ိဳတူးေဇာ္
့ (မွတ္မွတ္ရရ အဲဒီ၀တၳဳကို ကိုဒတၳႀကီး ေခၚ ကိုေအာင္ဒင္ ကို ေပးဖတ္ဖူးတယ္။ ၿမိဳ႕ထဲက ဘားလမ္း မြတ္စလင္ေဆး႐ုံေအာက္ လဘက္ရည္ဆိုင္မွာလား၊ ေက်ာင္းက ကိုေအာင္ျမင့္ ကန္တင္းဆိုင္မွာလား မမွတ္မိေတာ့)
credit//
Aung Zaw Min
No comments:
Post a Comment